Telgraf mı hızlı kısa mesaj mı?
Radikal-online / Sanal Alem / Telgraf mı hızlı kısa mesaj mı?: "Cep telefonları sayesinde kısa mesaj hayatın doğal bir parçası oldu. Aynı amaçla 1832'den 1997'ye kadar kullandığımız telgrafsa neredeyse unutulmaya yüz tuttu. Avustralya Powerhouse Müzesi tarafından yapılan bir yarışmaysa bu eski dostu yeniden hatırlattı. Aynı metnin cep telefonu ve telgraf tarafından yazılıp yollanmasını temel alan yarışmada 1927'den bu yana postanede çalışan 93 yaşındaki telgraf memuru Gordon Hill ile kısa mesaj hız şampiyonu 13 yaşındaki Brittany Devlin karşılaştı. Devlin mesajı kısaltarak, Hill ise aynen olduğu gibi yazdı. Yarışmayı telgraf 13 saniyelik açık ara farkla kazandı.
Samuel Morse tarafından 1832 yılında geliştirilen mors, o dönemin tek uzaktan ileşitim aygıtı olan telgrafın iletişim yolu. İngiliz dilindeki karakterlerden oluşan mors aynı zamanda ilk kıtalararası iletişimi de mümkün kılmıştı. Cep telefonlarıyla birlikte yaygınlaşan SMS hizmetiyse elektronik posta ve hızlı mesajla yarışta ipi göğüslüyor. Yapılan son sektörel istatistiklere göre her gün cep telefonu aboneleri birbirine 2 milyar mesaj yolluyor."
En faydalı yemek
Günlük koşuşturma içinde, yemek saatlerini bir türlü düzenleyip aynı zamana denk getiremeyen ailelere...
Radikal-online / Yaşam / En faydalı yemek!: "En faydalı yemek!
Aileyle akşam yemeği çocuklarda sigara, alkol ve madde bağımlılığını engellerken dil gelişimini olumlu etkiliyor, aidiyet duygusu aşılıyor...
NEW YORK - Aileyle birlikte yenilen yemekler sadece aile birliğinin sembolü değil.
ABD'de geçen yıl 4 bin 746 çocukla yapılan bir araştırma, birlikte yenilen yemeklerin sigara, alkol ve uyuşturucu kullanımı ile depresyon riskini düşürdüğünü, intihar eğilimini azalttığını ve okul başarısını artırdığını ortaya koydu. Columbia Üniversitesi'nin 2004'teki bir araştırması ise aileyle birlikte haftada iki ya da daha az akşam yemek yiyen çocuklarda, beş ya da daha çok akşam yemek yiyenlere göre içki, sigara ya da madde kullanımının bir buçuk kat fazla olduğunu gösterdi. Minnesota Üniversitesi'nin araştırmasına göre aileyle birlikte yemek yiyen kızlarda yeme bozukluklarına daha az rastlanıyor.
Harvard Üniversitesi'nce 1996 yılında yürütülen bir başka çalışma da aile yemeklerinin çocukların dil gelişimi ve iletişim için çok faydalı olduğuna ilişkin. Ancak aileler yemekte çocuklarla 'sebzelerini ye' demekten daha fazla iletişim içinde olmalı. Birlikte yemek yemek çocuklarda aidiyet duygusunu da geliştiriyor. (The New York Times)"